روش ماستیک کردن سنگ

تولید کنند انواع ماستیک سنگ


نکات مهم جهت آماده سازی سطوح قبل از اجرای ماستیک رزین کاری

  • پرداخت مناسب

این نکته مهم است که سطح سنگ به اندازه کافی پرداخت شده باشد تا خطوط حاصل ازسگمنت ها کاملاً برطرف شده و بعد از رزین کاری نیازی  به برداشت از سطح سنگ نباشد زیرا در صورت برداشت از سطح سنگ احتمالاً حفره‌ها ریز خالی و یا دهانه حفره های جدیدی باز خواهد شد.

  • بستن حفره های دو طرفه

بهتر است خلل و فرج بزرگ سنگ که در طرف دیگر آن باز است را قبل از رزین کاری با وسایل یا موادی از قبیل نوار چسب ، سنگ ریزه ، و … مسدود نمایید تا از خروج احتمالی ماستیک تحت فشار کاردک جلوگیری شود زیرا اینموضوع باعث می گردد که هنگام پرداخت یا سنگ شکسته و یا به علت فشار از طرف مخالف ، ماستیک از حفره خارج شود.

  • رطوبت

به منظور چسبندگی و خشکای هرچه بهتر ماستیک  می‌بایست پلاک های سنگی کاملاً خشک شده باشند.

تمیزی سطح سنگ:

را از گرد و غبار کاملاً تمیز نمایید مخصوصاً برای سنگ های روشن زیرا گرد و غبار باعث تغییر رنگ ماستیک می شود. نکات مهم در اجرای ماستیک (رزین کاری):

  • اختلاط

بهتراست اختلاط ماستیک با هاردنربر روی سطح دیگری انجام شده و سپس بر روی سطح مورد نظر منتقل شود تا هیچ گاه حفره‌ها و خلل و فرج سنگ با ماسک و یا هارنر مجزا پر نشود.

  • رنگ همانندی

جهت هم رنگی بهتر میتوان از اختلاط دو یا چند کد رنگ ماستیک استفاده نمود.

  • خشک شدن کامل رزین کاری دست قبل

معمولا جهت هم ترازی ماستیک داخل حفره ها با سطح سنگ نیاز به چند دسته رزین کاری می باشد از این رو لازم است تا قبل از اجرا از خشک شدن مرحله قبل اطمینان حاصل شود.

  • حرکت کاردک

مقدار کمی  از ماستیک آماده را برداشته و اقدام به پر نمودن حفره ها و خلل و فرج سنگ نمائید،  توجه به این نکته  مهم است که  میزان مصرف ماستیک با زمان کاردک زنی متناسب باشد زیرا کاردک زنی بیش از حد  باعث سیال شدن ماستیک قبل از اتمام آن می‌شود. بهتراست حرکت کاردک که حدود ۴۵ درجه و جهات مختلف باشد تا ماسک به تمام دیوارهای حفره بچسبد.

  • بکاربردن ماستیک مرغوب 

استفاده از بهترین ماستیک یکی از مهمترین مواردی هست که باید در نظر تولید کنندگان سنگبری ها قرار گرفته شود چرا که متریال ماستیک تاثیر بسیارزیادی بر روی سنگ دارد تیم صنایع شیمیایی پارتاک با بکار گیری متخصصان خود در این حوزه توانسته است نیاز مشتریان کارخانجات سنگ را برآورده نماید و با ارائه محصول با کیفیت و متریال خاص ، تنوع در ماستیک خود با رقبای خود رقابت کند و رضایت مشتریان خود راجلب نماید .

Partakمشاهده نوشته ها

Avatar for partak

صنایع شیمیایی پارتاک عـرضه کننده بهترین ماستیک ( دوجزیی و سه جزیی) کلیه مواد اولیه ماستیک ، اپوکسی درشیدهای مختلف لقمه های زیر کار و اسیدی و ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *